onze-img

Kracht & Herstel Light

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
onze-img

Kracht & Herstel Extreme

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS

Van Non-mover tot mover

Nicky Butter 25 mei 2018

Een wat? Een non-mover. Dat ben je op het moment dat je wel naar de sportschool gaat, maar niet echt beweegt.

En ik heb het niet over die mevrouw op leeftijd die alleen langs komt voor de gratis koffie. Ik heb het over iedereen die besteedt op cardio en kracht toestellen. Oh? Jep. En als jij een echte non-mover bent dan is deze blog wat voor jou.

Ingeschreven op de sportschool. En dan?

Er was een moment dat je besloot om lid te worden van een sportschool om verschillende redenen. Die redenen kunnen uitlopen van willen afvallen, sterker willen zijn en fitter willen zijn, maar in de basis van al die redenen was je waarschijnlijk gewoon niet happy met jezelf.En dat is herkenbaar. Voor heel, heel, heel veel mensen.

Het positieve is dat je besloot om je onvrede aan te pakken in plaats van te zitten mokken en zeuren. Schouderklopje voor jezelf.

Je schreef je in bij de sportschool, je had een intake gesprek, je eerste training en toen kreeg je een trainingsschema. Een trainingsschema voor op de kracht toestellen. Want je was nou eenmaal een beginner en dat is wat fitness instructeurs doen met beginners. Veilig op de toestellen want daar kan je niets stoms doen waardoor je jezelf blesseert. Or so they believe.

Goed, dat is een verhaal voor een andere keer.

Anyway, maanden later ben jij nog steeds niet verder dan het intens saaie toestel rondje en om het nog wat erger te maken zie je ook geen tot nauwelijks resultaat in je fysieke gesteldheid. Tijd voor verandering. Tijd om jouw super saaie, super onnodige en super ineffectieve toestellen rondje in te wisselen voor een dynamische, effectieve en leuke workout.

Let’s change it up

Tenzij je een non-mover wilt blijven natuurlijk. Wil je dat? Nee, tuurlijk niet. Ok, dan gaan we dat veranderen.

Voordat we dit nieuwe avontuur induiken wil ik je nog wat anders vertellen. Als jouw doelstelling afvallen of wat strakker in je vel zitten is dan maakt het eigenlijk niet zo heel gek veel uit wat je doet. Waar het omgaat is dat je iets doet wat je leuk vindt zodat je het daadwerkelijk voor een lange tijd kan volhouden. Dat saaie fitness rondje had je ook niet heel veel langer volgehouden, deels omdat je geen resultaat zag, maar vooral omdat het zo mega saai was.

We weten dat wanneer je wilt afvallen je “lichte” calorie tekort leidend is boven je beweeg plan. Natuurlijk is het belangrijk om beiden te doen al was het alleen maar omdat het psychologisch beter hand in hand gaat, maar afvallen gebeurt primair door een energie tekort en niet door een activiteiten overschot. Dat kan ook, maar dat kost vijf keer zoveel moeite dan gewoon een simpel calorie tekort hanteren.

Wat we vaak vergeten is dat waar de energie balans cruciaal is wanneer het aankomt op afvallen/aankomen, voldoende beweging juist cruciaal is wanneer het gaat om je gezondheid.

Zonder te overdrijven is bewegen letterlijk en figuurlijk het beste (preventie) medicijn tegen een veelvoud aan westerse en ouderdomsziekten. Daar gaan we nu niet teveel op in, maar het is dan wel zo prettig als je ook een beetje plezier hebt in het toedienen van dit medicijn.

Functionele training

Enfin, vandaag stappen we dus van de toestellen af en bewegen we ons richting de befaamde functionele training ruimte. Geen zorgen, je hoeft geen beweeg expert te zijn om hier te mogen trainen. Iedereen, ook jij mag hier gewoon lekker aan de bak en ik ga je erbij helpen.

Zoals je weet is deze blog onderdeel van het Supp24 summer program en in dat zomer programma hebben wij trainingsschema’s opgenomen. Die duren allemaal 30 minuten en zijn erg simpel om mee te beginnen. Zie deze trainingen als een opstapje van non-mover tot voorzichtige mover om uiteindelijk een echte mover en heerser van je lichaam te worden. Een training om de basis onder controle te krijgen, om het fundament je eigen te maken en voorzichtig te wennen aan echt bewegen.

Wat is het fundament?

Het fundament of eigenlijk de fundamentele bewegingen zijn bewegingen waar je als mens voor bent gemaakt. Denk aan squats, lunges, duwen, trekken en roteren. Er zijn er meer, maar het punt is dat omdat je waarschijnlijk lange tijd passief hebt gesport op de toestellen je in het begin wat moeite gaat hebben met de fundamentele bewegingen.

En dat is helemaal niet erg. Het doel is om jou uiteindelijk beter te laten bewegen zodat je de intensiteit beter kan opzoeken zodat je sneller je doelstelling gaat behalen.

Dus download snel het trainingsplan en ga vandaag nog aan de slag.

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt