onze-img

Kracht & Herstel Light

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
onze-img

Kracht & Herstel Extreme

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS

Plankworkout: voor sterkere buikspieren

Nicky Butter 09 maart 2018

De plank. Eeen loodzware oefening, maar als je hem onder de knie hebt kun je vele combinaties maken.Wij zetten ze voor je op een rijtje, je kunt er een toffe plankworkout van maken.

De oefeningen voor deze plankworkout

  1. Plank jack – Vanuit de standaard plankpositie spring je met beide benen tegelijkertijd wijd uit elkaar. Je voeten staan dan wijder dan je schouders. Spring vervolgens weer terug naar de beginpositie. Deze oefening herhaal je 20 keer.
  2. Knietikken – Begin in een standaard plankpositie. Breng  één voor één je knieën naar de grond. Tik eerst met je linkerknie zachtjes tegen de grond en kom dan weer terug in de standaard plankpositie. Tik daarna met je rechterknie de grond aan en kom terug in de beginpositie. Deze oefening herhaal je 20 keer.
  3. Combi plank – Begin met een standaard plankpositie. Verplaats je lichaam een paar centimeter naar voren zonder je handen te bewegen. Kom daarna weer terug naar achteren in de standaard plankpositie. Herhaal dit 20 keer
  4. Hip-drop – Vanuit de standaard plankpositie beweeg je langzaam je rechterheup naar de grond. Als je bijna bij de grond bent breng je je heup weer omhoog tot je in de standaard positie staat. Doe dit daarna met je linkerheup. Breng in totaal 20 keer je heupen naar links en 20 keer je heupen naar rechts.
  5. Hak lift – Ook bij deze variatie begin je in de standaard plankpositie. Til vervolgens je linkerbeen omhoog tot iets boven je schouders. Houd dit een paar seconden vast en breng dan langzaam je been weer naar beneden. Doe dit daarna ook met je rechterbeen. In totaal breng je 20 keer je linker- en 20 keer je rechterbeen omhoog.

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt