3 oefeningen om meer calorieën te verbranden (welke geen burpee heet)

Nicky Butter 16 oktober 2018

Als jouw doelen op het gebied van gezondheid, fitness of lichaamssamenstelling gepaard gaan met vetverbranding of afvallen, is het van belang om naast het werken aan je voeding, je ook te concentreren op bepaalde oefeningen/workouts die zijn afgestemd op die doelen.

Meestal gaat het dan om; regelmatige workouts waarbij je oefeningen uitvoert die calorieën verbranden en spieren opbouwen. Beweging en sport zal bijdragen aan het verbranden van calorieën en geeft je een gezondere mindset. Daarnaast is je voeding misschien wel het allerbelangrijkste. Je lichaam gebruikt energie die je binnenkrijgt via eten en drinken, of slaat de energie op. Vet verbranden is in theorie eigenlijk heel simpel. Dit doe je door af te vallen. Oftewel, door minder te eten dan je nodig hebt.

Om je workouts vanaf nu een extra kick te geven voor het behalen van je doel, hebben wij 3 oefeningen op een rijtje gezet die veel calorieën verbranden.

Oefening 1 | De Kettlebell Challenge

In de kettlebell challenge kun je het einde van je workout met deze oefeningen tot een hoger level tillen. SUPP24 instructeur Nick laat de volledige uitvoering van deze oefeningen in het filmpje zien.

Oefening 2 | Disc Jump Squats

Jump Squats, het is een fijne oefening om op te nemen in je workout schema. Je traint met deze oefening je core, je benen en je zult zeker wat calorieën verbranden. Probeer 3 sets te doen van 12-18 herhalingen. SUPP24 instructeur Nick laat je de uitvoering van de oefening in de video zien.

Oefening 3 | Bodyweight plank side touch

Let it burn! Zorg ervoor dat je jouw billen goed laag houdt, zó burn je pas echt wat extra calories!  SUPP24 instructeur Nick laat je de uitvoering van de oefening in de video zien.

Heel veel succes met het samenstellen van een passend schema, laat deze oefening vooral terugkomen in je workout en zet hem op!

Heb je een extra kick nodig? Neem dan eens een kijkje bij onze Preworkout shots. SUPP24 Pre Workout helpt om zwaarder en langer te kunnen trainen en vet te verbranden maar dan wel veilig en verantwoord. Geen poeders of shakebekers maar gewoon 1 handig 60ml flesje die je overal mee naar toe neemt.

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt