onze-img

Daily Clean

  • Ondersteunt je lichaam, geest en immuunsysteem
  • Vermindert stress en vermoeidheid
  • Bevat 7 unieke plantenextracten, vitamines en mineralen
onze-img

Fatburner

  • Bevordert de energiestofwisseling
  • Activeert de natuurlijke energie
  • Bevat cafe├»ne, taurine, guarana en L-carnitine

Speltbrood met groentes, falafel en een pittige dressing.

Nicky Butter 30 september 2018
Speltbrood met groentes, falafel en een pittige dressing.

Als ontbijt, lunch of avondeten.. Speltbrood past altijd! Door de frisse smaak van het broodje en de pittige Tahindressing is dit een lekker start van je dag of begin van je avond.

Met gezonde groente, falafel, avocado en speltbrood. Zo ontbijt, lunch of dineer je lekker en toch gezond!

Benefits van Avocado

Avocado bestaat voor twee derde uit enkelvoudige, onverzadigde vetten. In de avocado zijn dit de gezonde vetten.

Deze gezonde vetten geven je direct energie en houden je bloedsuikerspiegel op peil, waardoor je vetverbranding op hoog niveau kan blijven draaien.

Ook blijf je vaak voor lange tijd verzadigd na het eten van een avocado, dat zorgt er weer voor dat je beter bestand bent tegen honger trek.
Daarom is de vrucht een ideaal middel tegen overgewicht en diabetes.

Ingredi├źnten en benodigdheden

Beleg voor het broodje

  • Speltbrood (liefst vers van de bakker)
  • Zakje spinazie
  • Avocado
  • Tomaat
  • Falafel
  • Alfalfa

Pittige Dressing

  • 125 gr Tahini
  • Sap van 3/4 citroen
  • Half knoflookteentje
  • 2 theelepels fijngehakte peterselie
  • 1,5 theelepel paprikapoeder
  • 1 theelepel cayennepeper
  • Olijfolie

Voeg naar smaak peper en zout toe.

Bereiding

  1. Toast of grill de 2 sneetjes in een broodrooster of pan
  2. Beleg het broodje laag voor laag, begin bij de spinazie en eindig met de alfalfa (ga het ingredi├źntenlijstje af)
  3. Bereid de dressing in een bakje of met de staafmixer.
  4. Voeg naar smaak eventueel nog peper en zout toe op de groentes en falafel
  5. Leg de 2e snee bovenop en besprenkel deze nog licht met een beetje olijfolie of dressing en geniet van je broodje!

Dit broodje is ook erg makkelijk mee te nemen of te gebruiken als je bijvoorbeeld gaat mealpreppen, zorg wel dat je de dressing apart houd anders word het zompig. Wil je inspiratie opdoen voor mealpreps? Dan vind je hier meer recepten!

Bron : Gezonde Recepten

Recente blogartikelen

Door Nicky Butter 17 oktober 2022

Haaruitval: 3 redenen waarom je dit hebt en hoe je dit verhelpt

Haaruitval is ontzettend vervelend, maar ook normaal. Volgens de American Academy of Dermatology (AAD) verlies je gemiddeld tussen de 50
Door Nicky Butter 18 juli 2022

Eiwitten voor vrouwen: eet ik voldoende eiwitten?

Als volwassene heb je per dag ongeveer 0,8 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht nodig. Ben je zwanger of geef je
Door Nicky Butter 06 juli 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen