0

Kwarkbowl met bosvruchten, zaden en pitten

Kwark is gezond en bevat veel eiwitten. Een schaaltje halfvolle kwark (150 milliliter) levert je zo 16 gram eiwitten. Dat is flink meer dan er in andere zuivelproducten zoals melk en yoghurt zit. Geen wonder dat kwark populair is bij lijners én sporters. Magere kwark is de gezondste variant. Deze bevat het minste vet. Let wel op dat er in de kwark geen suiker zit, want dit is weer ongezond. Eiwit heeft een verzadigde werking, het vult veel beter dan koolhydraten, vet en suikers.

Het is perfect als ontbijt, omdat het licht verteerbaar is. Met de benodigdheden hieronder maak je van je kwark een heerlijk feestje voor in je mond.

Ingrediënten voor 1 persoon

  • 200 ml Magere kwark
  • 10 frambozen en/of bramen
  • Gojibessen
  • Pompoenpitten, zonnebloempitten en/of chiazaad naar keuze

Optioneel: eiwitshot van SUPP24 en/of haverzemelen

Bereiding

  1. Doe de magere kwark in een kom, voeg het eiwitshotje of haverzemelen toe en meng het geheel dan goed door elkaar.
  2. Leg de frambozen en bramen in de kom en voeg zaden en pitten naar smaak toe.
  3. Klaar is je kwarkbowl! Vol met eiwitjes!

 

Bron : Gezonde recepten