Overheerlijke wraps met kipspiesjes en gegrilde groenten

Dit recept voor wraps met kipspiesjes en gegrilde groenten bevat veel kip. Kip is een van de beste niet-vegetarische bronnen van eiwit. Het is mager vlees, waardoor deze meer eiwitten en een lagere hoeveelheid vet bevat.  Een 100 g portie geroosterde kip biedt je wel 31 gram eiwit, waardoor het zeer geschikt voor degenen die hun spieren willen trainen. Goed bewaren en hygiënisch bereiden van kip is belangrijk om de kans op een voedselinfectie te voorkomen.

Ingrediënten voor 4 wraps

• Twee kipfilets
• Twee paprika’s
• Een grote rode ui
• Een aubergine
• Vier (volkoren) wraps
• 200 ml magere yoghurt of kwark
• Drie teentjes knoflook
• Handje peterselie
• Een theelepel kipkruiden.
• Limoen
• Olijfolie
• Peper en zout

Bereiding

  • Snijd de kipfilet in stukjes en doe deze in een kom samen met de kipkruiden en een beetje olijfolie. Meng dit goed en zet aan de kant.
  • Snijd alle groenten in stukjes en reepjes. Snijd de rode ui in ringen en houd deze apart.
  • Meng de yoghurt of kwark in een schaaltje. Doe daar de geperste knoflook teentjes, peterselie en wat peper en zout bij. Meng dit goed en zet in de koelkast.
  • Rijg nu de kip op een satéstokje, en leg de kipspiesjes even op een bord met aluminiumfolie over de stokjes heen.
  • Doe wat olijfolie in 2 pannen. In de ene pan bak je de kipspiesjes en in de andere pan alle groenten (behalve de rode uien ringen).
  • Warm de wraps kort op en zet op tafel met de kipspiesjes, gegrilde groenten, knoflooksaus en rode uien ringen. Nadat alle ingrediënten op jouw wrap liggen, maak je het gerecht nog even af door wat limoen over jouw wrap heen te knijpen. Eet smakelijk!!

bron: http://www.gezonde-recepten.nl/

Protein 17gr Women

KOOP NU 2,50