Wanneer neem ik welke supplementen? Lees hier ons advies

”Door de bomen het bos niet meer zien” is een uitspraak die zeker kan gelden voor de supplementen die jij gebruikt. Er kunnen ook een hoop vragen opspelen zoals: Welke supplementen zijn belangrijk voor mij en wanneer neem ik ze in?

Welke supplementen voor mij?

In deze blog gaan we ervan uit dat je een krachtsporter bent die wekelijks een aantal keer fanatiek traint. Ieder mens is uniek en heeft dus ook andere behoeften, maar in grote lijnen kunnen we ervan uitgaan dat de volgende supplementen jou zullen helpen bij het bereiken van je doelen.

Multivitamine

Vitamine en mineralen zijn essentieel voor ons lichaam. Wanneer je voeding perfect op orde is, dan is het niet noodzakelijk om multivitamine te supplementeren. Bij een groot percentage van onze bevolking is dit helaas niet het geval en is het dus noodzakelijk om het aan te vullen. Multivitamine is niet een specifiek supplement, dus het zou goed kunnen dat je ook vitamine binnen krijgt die je al voldoende binnen krijgt vanuit je dagelijkse voeding. Wil je het perfect doen? Laat je dan onderzoeken om erachter te komen welke specifieke vitamines je nodig hebt.

Wanneer: Tijdens ontbijt of lunch.

Glutamine

Glutamine of L glutamine is een niet essentieel aminozuur (bouwsteen voor eiwit). Een niet essentieel aminozuur wil zeggen dat het lichaam het zelf aanmaakt. Dit gebeurt met name in de skeletspieren, longen en hersenen. Tijdens intensieve fysieke stress (krachttraining) kunnen tekorten ontstaan en daarom is het verstandig om glutamine bij te supplementeren.

Wanneer: Ochtend, voor de training en/of na het trainen.

BCAA

BCAA’s ofwel Branched Chained Amino Acids. Onder BCAA’s verstaan we de 3 essentiële aminozuren: leucine, isoleucine en valine. Essentiele aminozuren zijn aminozuren die het lichaam niet zelf aanmaakt en daarom uit onze voeding gehaald moeten worden. BCAA’s zijn essentieel voor mensen die aan zware krachttraining doen. De spieren kunnen deze aminozuren namelijk direct opnemen en hoeven niet eerst in de lever te worden opgeslagen. Om te voorkomen dat het lichaam na een krachttraining in katabole fase (spierafbraak) komt, is het verstandig om voor en tijdens de training BCAA’s te nemen.

Wanneer: Voor en tijdens de training.

Eiwitten 

  1. Whey eiwitten zijn de eiwitten die het lichaam sneller opneemt en zijn daarom ideaal om direct na het sporten te nemen. De protein shots van Supp24 zijn daarnaast nog eens gehydrolyseerde eiwitten, wat zorgt voor een nog snellere opname. Ideaal voor na een intensieve training. Wanneer: Direct na de training.
  2. Casein eiwit heeft een langzamere afgifte van eiwitten dan whey. Om deze reden is het beter casein eiwit voor het slapen te nemen. Tijdens je slaap is het lichaam in maximale rust en kan het lichaam dus het best herstellen. Door de langzame afgifte zijn casein eiwitten dus ideaal. Wanneer: Voor het slapen.

Omega 3

Omega 3 vetzuren staan vaak bekend als visolie, te verkrijgen in capsules of in vloeibare vorm. Belangrijk bij de keuze voor de juiste visolie is dat je het na het innemen niet “opboert”.  Dit is een teken dat het supplement niet goed kan worden opgenomen door je lichaam. Omega 3 helpt onder andere bij het verbeteren van je stofwisseling, opbouw van spieren en vertraagt het verouderingsproces.

Wanneer: Ontbijt en lunch.

Pre workout

Pre workout zorgt voor een beetje extra power en focus tijdens je training. De dosering in SUPP24 Pre workout is afgestemd op mannen en vrouwen en daarom ideaal om 10/15 minuten voor je training in te nemen voor een extra boost, hoger uithoudingsvermogen en focus. Hierdoor kun je dus langer en ook zwaarder trainen, wat resulteert in betere sportprestaties.

Wanneer: 15 minuten voor je training.SUPP24

BCAA 2/1/1

KOOP NU 1,80