onze-img

Kracht & Herstel Light

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
onze-img

Kracht & Herstel Extreme

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
onze-img

Pre Workout Extreme

  • Extra sterke Pre Workout shot formule
  • 200mg Cafeïne, 2gr Beta-Alanine & 2gr Arginine
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
  • 100% Vegan, gluten- en lactosevrij

Wanneer neem ik welke supplementen? Lees hier ons advies

Nicky Butter 18 februari 2020

”Door de bomen het bos niet meer zien” is een uitspraak die zeker geldt kan gelden voor de supplementen die jij gebruikt. Wij krijgen vaak de vraag: Er kunnen ook een hoop vragen opspelen zoals: Welke supplementen zijn belangrijk voor mij en wanneer neem ik ze in?

Welke supplementen voor mij?

In deze blog gaan we ervan uit dat je een krachtsporter bent die wekelijks een aantal keer fanatiek traint. Ieder mens is uniek en heeft dus ook andere behoeften, maar in grote lijnen kunnen we ervan uitgaan dat de volgende supplementen jou zullen helpen bij het bereiken van je doelen.

Multivitamine voor jouw dagelijkse boost

Vitamines en mineralen zijn essentieel voor ons lichaam. Wanneer je voeding perfect op orde is, dan is het niet noodzakelijk om multivitamine te nemen. Bij een groot deel van de Nederlanders is dit helaas niet het geval. Dan is het verstandig om te kiezen voor iets extra’s. Een multivitamine is niet een supplement met meerdere vitamines en mineralen, dus het zou goed kunnen dat je ook iets binnenkrijgt die je al voldoende binnenkrijgt via je dagelijkse voeding.

Wanneer: Tijdens ontbijt of lunch.

Glutamine na krachttraining

Glutamine of L glutamine is een niet essentieel aminozuur (bouwsteen voor eiwit). Een niet essentieel aminozuur wil zeggen dat het lichaam het zelf aanmaakt. Dit gebeurt met name in de spieren, longen en hersenen. Glutamine komt van nature voor in eieren, rijst, maïs en bonen. Je kunt het ook nemen in de vorm van een supplement.

Wanneer: Ochtend, voor de training en/of na het trainen.

BCAA voor en tijdens krachttraining

BCAA’s ofwel Branched Chained Amino Acids. Onder BCAA’s verstaan we de 3 essentiële aminozuren: leucine, isoleucine en valine. Essentiële aminozuren zijn aminozuren die het lichaam niet zelf aanmaakt en daarom uit onze voeding moet halen. BCAA’s zijn essentieel voor mensen die aan zware krachttraining doen. De spieren kunnen deze aminozuren namelijk direct opnemen en hoeven niet eerst in de lever te worden opgeslagen. Om te voorkomen dat het lichaam na een krachttraining in katabole fase (spierafbraak) komt, is het verstandig om voor en tijdens de training BCAA’s te nemen. Dat kan door vlees, vis, eieren, zuivel, noten en peulvruchten te eten of door een supplement te nemen.

Wanneer: Voor en tijdens de training.

Eiwitten voor het juiste herstel

  1. Wei-eiwitten zijn de eiwitten die het lichaam het best opneemt en zijn daarom ideaal om direct na het sporten te nemen. De protein shots van Supp24 zijn daarnaast nog eens gehydrolyseerde eiwitten, waardoor het lichaam minder moeite hoeft te doen om deze eiwitten te verteren. Ideaal voor na een intensieve training. Wanneer: Direct na de training.
  2. Caseïne-eiwit wordt langzamer verteerd dan wei-eiwit. Om deze reden is het beter caseïne eiwit voor het slapen te nemen. Tijdens je slaap is het lichaam in maximale rust en kan het lichaam dus het best herstellen. Door de langzame afgifte zijn caseïne eiwitten dus ideaal. Wanneer: Voor het slapen.

Omega 3: goed voor het hart en de hersenen

Omega 3 vetzuren staan vaak bekend als visolie, te verkrijgen in capsules of in vloeibare vorm. Belangrijk bij de keuze voor de juiste visolie is dat je het na het innemen niet “opboert”. Dit is een teken dat het supplement niet goed kan worden opgenomen door je lichaam. Omega 3 (DHA) ondersteunt het hart, is goed voor het gezichtsvermogen en is goed voor de hersenen. helpt onder andere bij het verbeteren van je stofwisseling, houdt het hart gezond, opbouw van spieren en vertraagt het verouderingsproces.

Wanneer: Ontbijt en lunch.

Pre workout voor die power training

Pre workout zorgt voor een concentratie en focus tijdens je training (door vitamine B6 en B12). De dosering in SUPP24 Pre workout is afgestemd op mannen en vrouwen en daarom ideaal om 10 tot 15 minuten voor je training in te nemen voor een extra boost. Hierdoor kun je dus langer en ook zwaarder trainen, wat weer resulteert in betere sportprestaties.

Wanneer: 15 minuten voor je training.

Overige supplementen

Naast deze supplementen zijn er nog vele andere supplementen die een goede aanvulling kunnen zijn naast je dagelijkse voeding, zoals: Collageensupplementen, creatine, magnesium etc.

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt