0

Wat is spierkracht?

Je wilt groeien? Sterker worden en explosiever trainen? Dat kan als je veel kracht in je spieren opbouwt. Als de spier of spiergroep regelmatig getraind wordt zal deze zich aanpassen aan de ‘’belasting’’ en wordt de spier daardoor dikker en sterker. Lees hier alles over hoe jij dit kan bereiken.

Hoe bouw je kracht op?

Spiermassa staat niet gelijk aan spierkracht. Je kunt niet inschatten hoe sterk iemand is door alleen naar het lichaam te kijken. De looks zeggen dus lang niet alles over de spierkracht. Maar hoe bouw je dan deze kracht op?

Training
Belangrijk is om oefeningen in de sportschool volledig uit te voeren, geen halve bench presses of squats en hard te trainen.

Voeding
Genoeg inname van eiwitten, vetten : zoals zalm, noten, haring en vlees zijn belangrijk om spierkracht op te bouwen. Ook lekker makkelijk zijn de SUPP24 Protein shots. Met 1 slokje krijg jij al een goede portie eiwitten binnen.

Slaap
Daarnaast heeft slaap ook invloed op je dieet, maar ook op je training. Het wordt door te weinig slaap moeilijker voor het lichaam om te herstellen, te groeien en spierkracht op te bouwen.

Kun je spierkracht meten?

Van al die oefeningen en gezond eten kan je soms best verveeld raken. Resultaat zien werkt motiverend. Daarom is het belangrijk om soms ook eens te meten. Er is niet fijners dan de bevestiging dat wat je doet, goed is. En zo niet, dan kun je problemen op tijd onderscheppen. Door spierkracht van de verschillende spiergroepen te meten wordt duidelijk hoe deze niveaus zijn. (Gemiddeld, goed of uitstekend)

Bijv. : Houd in je notities maandelijks het aantal herhalingen en/of KG’s waarmee je traint bij of doe een aantal oefeningen zoals planking, wall sits, push ups of het vasthouden van de buikspieren. Schrijf het aantal seconden of herhalingen op en meet dit een andere keer nogmaals. Word het meer of langer? Dan ben je in spierkracht gegroeid.

Welke middelen kan ik gebruiken om spierkracht te bevorderen?

Begin met de juiste voeding, slaap, training en rust. Dit is je basis. Soms kun je wel wat extra ondersteuning gebruiken. Zoals het gebruik van supplementen om zo het proces te ondersteunen

Een van de meest gebruikte supplementen ter wereld is creatine. Bij het gebruik van de SUPP24 Creatine, kun je langer en zwaarder trainen en de sportprestaties verbeteren. Als je lichaam over meer creatine beschikt, dan zul je gemakkelijker en vaker een explosieve beweging uit kunnen voeren. Zoals een zware squat of plotseling sprinten etc.

Daarnaast kun je bij wat minder energieke dagen een SUPP24 Preworkout men gebruiken, wat zorgt voor extra energie voor en tijdens de workout. Dit supplement bevat ook stoffen als Arginine en Citrulline Malate waardoor je weer langer/zwaarder kunt trainen en een hoger uithoudingsvermogen hebt.

Waarom SUPP24?

  • Een kant en klaar supplement, dus makkelijk in gebruik.
  • Bevat Vitamines (B6, B12)
  • Goedgekeurd door het NZVT en Informed Sports
  • Creatine supplement - SUPP24

    Creatine 5gr

    2,25
    Koop nu
  • Pre Workout supplement voor mannen - SUPP24

    Pre Workout Men

    2,50
    Koop nu