onze-img

Fatburner

  • Bevordert de energiestofwisseling
  • Activeert de natuurlijke energie
  • Bevat cafeïne, taurine, guarana en L-carnitine
onze-img

Daily Clean

  • Ondersteunt je lichaam, geest en immuunsysteem
  • Vermindert stress en vermoeidheid
  • Bevat 7 unieke plantenextracten, vitamines en mineralen

Voeding op vakantie

Nicky Butter 01 juni 2018

Mogelijk staat er een heerlijke vakantie op de planning, waarbij terrasjes in het zonnetje en uit eten regelmatig op de planning staat. Hoe zorg je dat je dan maat houdt en niet na de vakantie weer opnieuw kan beginnen? Hieronder een aantal punten waar je op kan letten.

Lees hieronder onze tips voor voeding tijdens vakantie

  • Ritme

Op vakantie is het gemakkelijk om hier en daar lekker wat te eten, waardoor je de hele dag door eet. Probeer het ritme aan te houden van 3 maaltijden per dag en 3-4 tussendoortjes.

  • Kies bewust

Als je dus lekker hier en daar wat eet, is het gemakkelijker om de ongezondere keuze te maken. Sta dus stil bij wat je in je mond stopt of wil stoppen en bedenk of er een beter alternatief is. Neem bijvoorbeeld een waterijsje of sorbetijs in plaats van roomijs en kies voor een verfrissende watermeloen in plaats van wat chips.

Bij bewust kiezen kan je ook denken aan water drinken in plaats van frisdrank of vruchtensappen, zeker als het warm is en je veel drinkt. Als je water saai vindt kan je het lekkerder maken met wat munt, citroen, komkommer etc.

  • Beweeg

Wanneer je op vakantie bent of vakantie hebt ga je misschien niet of minder naar de sportschool, begrijpelijk! Dit betekent dan niet dat je niet kunt sporten. Maak bijvoorbeeld een leuke wandeling of fietstocht, dans de kleren van je lijf op een festival of ga lekker beachvolleyballen op het strand. Misschien kan je ook lekker wat klusjes rondom het huis doen, zoals in de tuin werken.

  • Met mate

Er is niks verboden, maar je moet rekening houden met de hoeveelheid. Neem lekker wat satésaus op die barbecue of dat biertje op het terras, maar maak het niet te gek. Blijf niet dooreten ‘omdat het er staat’ en eet langzaam, het duurt even voor je lichaam doorheeft dat je vol zit.

  • Omgaan met verleiding

Als er lekkere hapjes voor je staan kan het erg moeilijk zijn om ze te laten staan. Je maakt het jezelf een stuk makkelijker door het niet in huis te halen, of mee te nemen op je roadtrip of naar het strand. Boodschappen doen met honger is ook nooit een goed idee. Nu we het toch hebben over die roadtrip, zorg ook dat je geen honger hebt als je gaat tanken.

  • Zorg voor gezonde snacks

Als je dan toch bewust moet kiezen en omgaan met verleidingen, maak het jezelf dan makkelijker door altijd wat snackgroenten en fruit mee op pad te hebben. Zo kan je altijd van een verantwoord tussendoortje genieten.

Doelen

Houd ten slotte je doelen in gedachten. Je hebt toch niet voor niks deze 10 weken (of langer) gewerkt aan je summerbody! Dan zou het zonde zijn als deze gedurende je vakantie al verdwijnt, helemaal opnieuw beginnen moet je dan! Maar probeer uiteraard wel gewoon lekker te genieten 🙂

Ik wens jullie allemaal een heel mooie zomer en/of vakantie toe en hoop dat jullie mijn blogs leuk hebben gevonden!

Groetjes, Annemijn

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt