onze-img

Pre Workout Extreme

  • Extra sterke Pre Workout shot formule
  • 200mg Cafeïne, 2gr Beta-Alanine & 2gr Arginine
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
  • 100% Vegan, gluten- en lactosevrij
onze-img

Fatburner

  • Bevordert de energiestofwisseling
  • Activeert de natuurlijke energie
  • Bevat cafeïne, taurine, guarana en L-carnitine

Tabata tijdens je training. Spierpijn gegarandeerd!

Nicky Butter 14 juli 2017

Korte interval workouts oftewel tabata training, ze zijn hip en er word uit meerdere onderzoeken bewezen dat ze echt werken. Het schijnt een ultra-effectieve manier te zijn om je zogeheten cardiovasculaire uithoudingsvermogen, oftewel je conditie, te verbeteren. Tabata? De naam zelf doet je waarschijnlijk denken aan die boze kapster van de televisie maar dat is het zeker niet.

De term is al langer bekend echter horen we die termen tegenwoordig iets vaker vallen, nog steeds geen idee? Dit is de korte uitleg : een Tabata workout is een opeenvolging van cardio-oefeningen die je voor 20 seconden met extreem hoge intensiteit uitvoert, na die 20 seconden heb je telkens 10 seconden rust. Gemiddeld bestaat een lesje uit zo’n acht integralen van in totaal 4 minuten. Heavy dus!

Tabata training. Denk maar niet dat het je makkelijk af zal gaan.

Het zijn korte workouts, maar echt niet bedoeld voor beginners. Je zult eerst echt aan je uithoudingsvermogen en kracht moeten werken voor je je hier aan waagt zonder weken lang krom te lopen van de spierpijn. Het is een super lekkere workout als je gewoon fit wilt blijven of eens een andere draai aan je workout wilt geven. Ook als je niet heel veel tijd hebt om te sporten is een Tabata training ideaal!

This is how we do it

Denk je dat je het aan kunt? Je kunt Tabata op heel veel verschillende vormen van sport toepassen.

Zo werd er eerst getest met een tabata training op de ouderwetse hometrainer. Nu kun je ze ook toepassen op vrije gewicht trainingen en krachtoefeningen met je eigen lichaamsgewicht. Je hebt er dus ook eigenlijk niet zo veel voor nodig.

De snelheid en inspanning kun je zelf aanpassen aan jouw niveau. Luister wel naar lichaam en probeer niets te forceren.

Voorbeeld van een intervalset:
Burpees, 20 seconden tot max aantal, dan 10 seconden rust. Dit zijn dus al 2 intervallen in jawel.. 1 MINUUT!
Probeer het lekker zo veel mogelijk af te wisselen door verschillende en iets minder bekende oefeningen uit te voeren.

Hulp nodig?

Met de tabata timer (€0.89 cent in de App store) en de gratis Tabata stopwatch zorg jij dat je het juiste tempo aanhoud en hierdoor alles wat je hebt uit je workout haalt! Even een dagje wat minder zin om te knallen? Dan maken wij zin voor je met SUPP24 Preworkout shots. Lees meer over hoe jij die power voor je workout krijgt via deze infoblog. 

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt