onze-img

Kracht & Herstel Extreme

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
onze-img

Kracht & Herstel Light

  • Energie voor en herstel na je workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS

Summerbody goals behalen? Hier vind je 3 tips!

Nicky Butter 20 juni 2017

Dit jaar is het me nog niet gelukt… We hebben het tegenwoordig allemaal druk en het valt allemaal niet mee om daarnaast ook nog regelmatig te trainen en gezonder te gaan eten.

We willen het vaak wel, maar als het erop aan komt kunnen we uiteindelijk allemaal wel een excuus bedenken of schuiven we aan bij een ongezonde BBQ’en met de gedachte dat je morgen wel begint. Hier dan ook : 3 tips om jouw summerbody goals te behalen!

1. Het begint met het stellen van de summerbody goals

Stel een ”summerbody goal” en schrijf deze op. Mensen die doelen stellen (en deze ook opschrijven) hebben aanzienlijk meer kans dat ze hun doelen ook daadwerkelijk behalen, plak het op je koelkast om hier elke dag aan herinnerd te worden.

Maak wel realistische doelen, schrijf bijvoorbeeld niet op : ”Volgende maand wil ik 15 kilo afgevallen zijn”. Dit is lastig haalbaar en zeker als je net begint met een gezondere levensstijl zul je al na korte tijd je motivatie verloren zijn. Niemand heeft gezegd dat het snel moet, vaak is het beter geleidelijk af te vallen om het jojo-effect te voorkomen.

2. Maak (en hou je aan) een plan

Het is belangrijk om je af te vragen wat je er precies voor moet doen en wat je bereid bent om op te geven voor jouw doel.
Zorg dat als je deze zelf niet kunt maken je hulp inschakelt van een vriend(in) of coach, soms kun je zelfs bij je eigen sportschool aan de balie een schema laten maken voor onder de €15,- euro. Houd er wel rekening mee dat je plan niet altijd loopt zoals jij wilt. Zorg dat je het af maakt.

Je lichaam zal moeten wennen aan een nieuwe levensstijl en hier is veel energie voor vereist. Zo zul je merken dat de eerste weken aardig snel zullen gaan, later zal het minder worden. Zorg dan dat je je plan aanpast en iets nieuws probeert om zo je lichaam te blijven stimuleren.

3. Stop wishing, start doing

Als je gemotiveerd bent dan is er weinig aan de hand. Je zit in een goeie flow en alles gaat bijna vanzelf. Er komt echter altijd een punt waarop je motivatie afneemt. Uitstellen is dan geen optie en zal er voor zorgen dat het nog moeilijker word jezelf weer op het juiste pad te krijgen. Dan zul je sneller terugvallen in oude gewoontes.

Zorg dus dan mensen om je heen je ook blijven motiveren om door te gaan en geen dingen gaan zeggen als :  ”Ja, maar met een borrel op ben je veel gezelliger” of ”Dat kan toch wel voor een keertje”. Denk er niet te lang over na en pak het allemaal zo snel mogelijk weer op. Wat je doet brengt je namelijk uiteindelijk dichter bij je doel, niet wat je denkt!

Conclusie

Zo kun je dus je summerbody goals zeker weten behalen. Of je summerbody goals nou 90 kg, 60 kilo, gespierd, afgetraind of droog zijn is, dat maakt niet uit. Een summerbody hebben draait om gelukkig in je vel zitten en je goed voelen, niet om sixpacks en gebruinde lichamen.

Recente blogartikelen

By Nicky Butter 26 april 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
By Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er
By Nicky Butter 14 maart 2022

Tips om je collageen te boosten!

Collageen zorgt ervoor dat je huid elastisch blijft. Dát weet je misschien allang. Maar weet je ook hoe collageen werkt