Paddenstoelsandwich met avocado & gepocheerd ei

Paddenstoelsandwich met avocado & gepocheerd ei

Ready to go sandwich veggie style? Deze sandwich zit boordevol vezels + eiwitten en vult perfect voor jouw dagelijkse lunch.

Ingrediënten voor 1 paddenstoelsandwich

  • Brood naar keuze: 1 dikke snee
  • 3 hele paddenstoelen
  • Halve avocado
  • Roomkaas
  • 1 heel ei
  • Sesamzaad (zwart)
  • 1/2 eetlepel Ketjap
  • 1/2 eetlepel Sojasaus
  • Azijn
  • Peper & Zout

Bereiding

  1. Start met de paddenstoelen, snij deze door de helft en bak ze eventjes op met een klein scheutje ketjap en sojasaus.
  2. Pak een bord en leg daar een grote, wat dikkere snee brood op.
  3. Beleg deze met een dun laagje roomkaas, leg hier de paddenstoelen op.
  4. Snij nu de avocado in blokjes of reepjes en verdeel deze over de paddenstoelen.
  5. Nu komt het lastige gedeelte, namelijk het gepocheerde ei: Giet allereerst heet water in een pan en doe hier een scheutje azijn bij. Draai het gas onder de pan op de medium stand. Maak met een lepel een draaikolk in de pan. Breek een ei in een kommetje en laat dit in het midden van de draaikolk vallen. Door de draaikolk vouwt het eiwit zich om de dooier. Laat het ei ongeveer 2-3 minuten in het water garen. Lepel het ei er voorzichtig uit met een theezeefje en laat het even uitlekken op keukenpapier. Leg het daarna voorzichtig op de avocado.
  6. Maak het af met wat sesamzaad, peper en zout.

Enjoy it! 

Protein 17gr Women

KOOP NU 2,50