Go get that 2020 BOOTY

Hoe krijg je nou grotere billen? En dan ook nog rond & strak? Het is haalbaar voor iedereen, check hier mijn advies!

In de Lifestyle Change 2020 campagne hebben we voor het onderwerp Billen trainen advies gevraagd aan Bootycoach Paula Janson. Als SUPP24 specialist deelt zij alle ins and outs over hoe jij je booty kweekt. Wil je meer weten? Lees dan vooral dit artikel verder!

Bloed, zweet en trainen

Van die ronde en strakke billen, we kunnen er geen genoeg van krijgen. We proberen bepaalde diëten, we proberen producten waar we de naam nog niet eens van uit kunnen spreken. Tegenwoordig proberen sommige zelfs met bepaalde massage technieken dit te creëren, maar allemaal tevergeefs. De enige echte methode om ze te laten groeien? Bloed, zweet en trainen. Ja ik heb het toch echt over de sportschool. Hier om heb ik speciaal voor jullie de 4 beste bilspier oefeningen op een rijtje gezet. “Nu is het aan jullie om deze toe te passen!”

OEFENING 1 : DE HIPTHRUST

De Hip Thrust is een oefening die zich perfect focused op het verstevigen van de billen. Met hip thrusts richt je je namelijk direct op de bilspieren! Probeer niet te stoppen wanneer je in een schuine lijn van je hoofd naar je voeten bent, maar duw je heupen nog een klein stukje naar boven zodat je deze optimaal aanspant en dus gebruikt. Te makkelijk? probeer hem eens met je rug op een bankje en een gewicht/barbell op je heupen.

OEFENING 2 : GLUTEN KICKBACK (DONKEY KICK)

De naam zegt het al, je zit op je handen en knieën en maakt een ‘ezel trap’ beweging met je been. Deze oefening staat bekend als een variant op de bekende squat, alleen hiermee pak je je quads veel minder! Een goede oefening dus voor je billen & hamstrings.

OEFENING 3: SUMO SQUAT

De sumo squat is een variatie op de normale squat, maar doordat je je voeten volledig naar buiten draait, pak je een ander deel van je benen dan wanneer je ze in de normale squat positie houdt! Probeer maar eens met de stand van je voeten te spelen, je zal vanzelf merken dat je andere delen van je benen aanspreekt! Deze kun je ook uitvoeren met een kettlebell in je handen of een barbell op je rug.

OEFENING 4 : REVERSE LUNGES

Deze oefening kan los gedaan worden, met dumbbells of in een smith machine. Ben jij al wat meer gevorderd? Probeer hem dan eens met een stang in je nek, je zal gelijk merken dat je onwijs op je evenwicht moet gaan letten! Zo gebruik j, naast je billen, dus ook gelijk andere spieren zoals je buik! Bij de reverse lunges geldt deze regel: hoe groter de pas naar achteren, hoe meer de grote bilspier wordt getraind. Hoe kleiner de pas naar achteren, hoe meer de quadriceps worden gebruikt!

Extra tips voor grotere billen

  1. Train je billen vaak, dus niet maar 1 keer in de week.
    Je kunt bijvoorbeeld thuis prima even in 15 minuutjes je billen trainen.
  2. Heb je al een laag vetpercentage? Ga boven je onderhoud eten. Je zult merken dat je billen groter worden.
  3. Jouw droombillen zijn er niet van vandaag op morgen. Heb dus geduld en geef niet op!

Heel veel succes met het behalen van je doelen! 😉

Trainingsschema’s voor in de gym of thuis

Wil jij wat kilo’s verliezen, jouw conditie verbeteren en tegelijk werken aan een strak en explosief lichaam? Of wil je prachtige ronde billen? Ik heb voor iedereen een geschikt trainingsschema. Zo kun je onder andere kiezen voor een schema om af te vallen, een schema om de bilspieren te trainen of om een full-body workout te doen voor een gezond lichaam. Volg mijn schema’s en straal deze zomer op het strand! Bestel nu een schema via deze link! 

Personal training

Interesse in 1-op-1 personal training? Neem dan contact op via Instagram door en DM te sturen of vul dit formulier in!

Paula Janson SUPP24