Hongergevoel wegnemen? Dit zijn de tips!

Een hongergevoel komt op en je grijpt naar allerlei ongezonde dingen. Nou, met deze tips niet meer!

Tips tegen een hongergevoel

Om af te vallen, moet je over het algemeen jouw dagelijkse calorie-inname verminderen. Helaas leidt afvallen en diëten vaak tot meer eetlust en ernstige honger.

Dit kan het extreem moeilijk maken om af te vallen en de kilo’s er ook af te houden. Vaak kom je daarna zelfs meer aan dan voor je begon met afvallen. Om de kilo’s er af te houden en jou te ondersteunen tijdens het afvalproces, geven we je een aantal tips om hongergevoel weg te nemen.

Tip 1: It’s all in the mind

Onder normale omstandigheden weten je hersenen of je honger hebt of vol zit. Als je echter snel eet of afgeleid bent, kan het voor je hersenen moeilijker worden om deze signalen te herkennen. Los dit op door afleiding te elimineren en op letten wat je eet en op welk tempo – dit is een belangrijk aspect van bewuster eten.

Tip 2: Eiwitten zijn je beste vrienden!

Door meer eiwitten aan je voedingspatroon toe te voegen, ben je sneller voor je gevoel sneller vol. Ook heb je daarna minder snel een hongergevoel. Je zult daarnaast ook minder eten bij de volgende maaltijd.

Eiwit staat erom bekend dat het bijdraagt aan het verliezen van vet. In een onderzoek van de gecertificeerde diëtist Thomas Halton van het Amerikaanse college van voeding zijn twee ontbijtjes die qua calorieën identiek waren, vergeleken. Het ene ontbijt bestond uit eieren en het andere uit bagels. Deelnemers die het eierontbijt hadden, verloren 65% meer gewicht en 16% meer lichaamsvet gedurende de onderzoeksperiode van acht weken. Dus, op naar de supermarkt voor een lekker gebakken eitje.

Tip 3: Kies voor vezelrijke voeding

Een hoge vezelinname rekt de maag uit. Vezels kunnen in de darm gisten. Dit produceert vetzuren met een korte keten waarvan wordt aangenomen dat ze het gevoel van volheid verder bevorderen. Vezelrijke volkoren granen kunnen ook helpen het hongergevoel te verminderen en je een vol gevoel te geven.

Tip 4: Water, water en nog eens water

Het drinken van water voor de maaltijd kan helpen om het hongergevoel te verminderen. Het kan ook het gevoel van volheid na een maaltijd versterken en gewichtsverlies bevorderen. Studies tonen zelfs aan dat mensen die twee glazen water drinken vlak voor een maaltijd 22% minder eten dan mensen die geen water drinken.

Tip 5: Koffie kan helpen tegen een hongergevoel

Koffie heeft veel voordelen voor de gezondheid en sportprestaties – en kan ook helpen het honger te verminderen. Onderzoek toont aan dat koffie de afgifte van peptide YY (PYY) verhoogt. Dit hormoon wordt in de darmen aangemaakt als reactie op eten en bevordert een vol gevoel. Wetenschappers zijn van mening dat PYY-niveaus een belangrijke rol spelen bij het bepalen hoeveel u waarschijnlijk zult eten. Er zijn echter meer onderzoeken nodig om precies te bepalen hoe dit werkt.

Koffie kan naast het honger gevoel verhelpen ook effectief zijn voor je trainingen. Het geeft je namelijk meer energie en zorgt ervoor dat je meer gefocust bent. Lees hier meer over cafeïne in supplementen.

De vetverbranding op gang brengen met een fatburner

Fatburners kunnen ongelooflijk nuttig zijn om extra vet te verbranden en een droger lichaam te krijgen. Dat gaat een fatburner natuurlijk niet alleen voor je doen. Een gezond dieet volgen en sporten in combinatie met het nemen van de juiste doseringen van het supplement zorgen uiteindelijk voor het beste resultaat. Het is ook mogelijk de fatburner voor een training in te nemen, die energie kun je dan extra gebruiken tijdens de workout. De SUPP24 fatburner neem je overal mee naartoe, vermindert het hongergevoel en bevat maar liefst 10 actieve ingrediënten welke de vetverbranding ondersteunen en stimuleren!

Fatburner

KOOP NU 2,50