onze-img

Protein 20gr

  • Eiwit shot voor sporters van elk niveau
  • Draagt bij aan het behoud en groei van spiermassa
  • Snel en makkelijk herstellen na je training of workout
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
onze-img

Pre Workout Extreme

  • Extra sterke Pre Workout shot formule
  • 200mg Cafeïne, 2gr Beta-Alanine & 2gr Arginine
  • NZVT goedgekeurd, safe SUPPS
  • 100% Vegan, gluten- en lactosevrij

Eiwitten gebruiken als baansprinter? Ja, die heb ik ook nodig!

Nicky Butter 27 april 2017
Eiwitten gebruiken als baansprinter? Ja, die heb ik ook nodig!

Het hoogste podium is mijn doel. Hi, Ik ben Gino Knies 16 jaar, en ik ben baansprinter bij het nationale talent team van de KNWU. Toevallig net terug van een trainingskamp op Mallorca, de focus is nu gericht op een internationaal baantoernooi in Cottbus Duitsland in juni 2017

Wonen op papendal

Sinds augustus 2016 woon ik op Papendal op het nationale sportcentrum van Nederland. Hier woon, leef, leer en train ik alles gericht op de toekomst als sporter. Alleen het weekend ben ik thuis bij mijn ouders.

Sprint Baanrennen?

Ik zal een paar steekwoorden geven: snelheid, tactiek inhoud en explosieve kracht.

Het is een compleet plaatje waar we volgens een trainingsschema dingen op en uitbouwen maar alles in stapjes. 4 stapjes is weer één grote stap. Afgelopen maand was ik ruim 2 weken in Mallorca op trainingskamp. Hier fietsen wij veel om mijn duurvermogen groter te krijgen kortom meer inhoud. Met als doel het herstel te bevorderen tussen de sprints door. Tussen de fiets trainingen op Mallorca mijn kracht onderhouden in het krachthonk. Nu weer terug in Nederland komen de andere zaken erbij want we moeten alles gaan bundelen het is continu de juiste balans vinden tussen souplesse en kracht. Voor ik naar Mallorca ging heb ik heel intensief getraind op kracht. Binnenkort train ik weer 3 maal per week op de wielerbaan van Apeldoorn, hier om de kracht die wij opgebouwd hebben om te gaan zetten naar souplesse en snelheid. Souplesse is belangrijk om mijn been omwentelingen te bevorderen. Het trainingsschema is ± 14 uur per week. Waar alle facetten aan de beurt komen kracht training, core training, duur training en sprint training.

Wanneer gebruik ik SUPP24 eiwitten?

Als baansprinter heb ik veel eiwitten nodig. Zowel tijdens mijn sprinttraining op de wielerbaan en tijdens mijn krachttraining. Dit om het herstel en mijn spieropbouw te bevorderen. Door het vele trainen moet ik dit gebruiken. Ik kan het helaas niet allemaal zelf uit mijn voeding halen.

Ik ben blij met SUPP24, geen gedoe met los eiwitpoeder en shaken in een beker met een 1/2 liter water. Maar een mooi flesje waar dezelfde bouwstoffen in zitten als in een 1/2 liter eiwit drank. En minstens net zo belangrijk het is NZVT gekeurd, dat is heel fijn. Je kunt dus met een gerust hart deze supplementen tot je nemen. Ik als sporter via de KNWU kan niet zomaar bij elke winkel eiwit of andere supplementen kopen omdat er misschien wel sporen in zouden kunnen zitten die op de lijst staan die niet toegestaan is.

Op naar Cottbus

In juni naar Cottbus Duitsland, een internationaal sprinttoernooi waar ik met mijn coach Steve Mcewen (KNWU) naar toe ga werken. Hier willen we pieken en kijken waar ik zal staan na alle trainingen. Maar eerst nog even mijn eindexamen halen, want het normale leven naast de sport gaat ook gewoon door. Ik sta er goed voor en ik zal daarna mij studie vervolgen op het Johan Cruijff college in Nijmegen.

Gino Knies
SUPP24 Atleet

Recente blogartikelen

Door Nicky Butter 18 juli 2022

Eiwitten voor vrouwen: eet ik voldoende eiwitten?

Als volwassene heb je per dag ongeveer 0,8 gram eiwit per kilogram lichaamsgewicht nodig. Ben je zwanger of geef je
Door Nicky Butter 06 juli 2022

Huidveroudering door de zon – Voorkom het met deze tips!

Het is zomer en waarschijnlijk zit je de aankomende weekenden lekker met je voetjes in het zand, terwijl de zonnestralen
Door Nicky Butter 13 april 2022

Vitamines in de lente: Wat voor invloed heeft het op je lichaam?

Met het aanbreken van een nieuw lente seizoen verandert niet alleen de omgeving, maar ook in ons ​​lichaam zijn er