Zo combineer je een druk leven met sporten

Jeetje, waar haal jij toch de tijd vandaan? Dat is vaak iets wat de mensen zeggen wanneer ze denken dat ze tijd tekort komen om te sporten. Vele redenen waarom zijn: Werk, kinderen, je studie, het huishouden, verjaardagen… Noem het maar op..
 
Toch is het heel belangrijk om te sporten, zeker wanneer je overdag minder zit omdat je bijvoorbeeld een kantoorbaan hebt. Buiten dat, van sporten word je fitter en energieker. Op die manier kun jij in je dagelijkse routine efficiënter te werk gaan en voel je je ook nog eens lekkerder!
Dus, efficiënt sporten in een druk leven? Super easy met de 5 tips hieronder!

Stel prioriteiten

  • Is werken belangrijker dan sporten? Ja en nee? Werk = inkomen en sporten = energie krijgen en fit zijn. Zorg hierin voor een goede balans!
  • Op het terras zitten belangrijker dan sporten? Zorg ook hier weer voor een goede balans.

Snap je het punt? Stel prioriteiten voor jezelf. Als een ander het kan, dan kun jij het ook!

Plannen, plannen en nog eens plannen

Plan (samen met een personal trainer) vaste dagen in om te sporten. Eenmaal ingepland is minder makkelijk om te verplaatsen of zelfs te annuleren.
Zet het ook daadwerkelijk in je agenda, zodat er echt niets tussen kan komen.

Sport in de ochtend of direct na jouw werk/school

In de ochtend sporten, niet iedereen is er fan van. Maar het is zeker wel efficiënt! Je hebt het maar vast gehad en nu hoef je ook niet de hele dag na te denken over welk smoesje je zal gebruiken om niet te gaan. 😉

Als het nou echt niet lukt om in de ochtend te sporten, dan is het alternatief om direct na je werk of school te gaan. Vaak worden we in de avond alweer moe van een lange dag en worden trainingen daardoor geskipt.

Efficiënt sporten in slechts 40 minuten

Als je een druk leven hebt, wil je vaak alles zo snel mogelijk doen. Toch? Kies er daarom voor om een efficiënte workout samen te stellen, je kunt hier vaak veel over op internet vinden. Je kunt in de meeste gevallen bij je eigen sportschool of een coach ook een trainingsschema samen laten stellen.

Zorg dat het niet langer dan 40 minuten duurt, op deze manier bespaar je tijd en het is ook nog eens beter voor je herstel en hormoonhuishouding. Ook voor je motivatie zijn korte workouts beter. Als je geen zin hebt, is het vooruitzicht van een ellenlange training echt het laatste waar je behoefte aan hebt.

Gebruik efficiënte middelen

Wachten aan de bar tot jouw preworkout of proteinshake eindelijk eens klaar is? Nee joh, daar heb jij helemaal geen tijd voor. Dat kan veel makkelijker.

SUPP24 doet niet aan poeders of shakebekers, maar gewoon 1 handig 60ml flesje die je overal mee naar toe neemt. Je hoeft dus alleen even te schudden, dopje eraf en in 1 slok heb jij jouw eiwitten of preworkout binnen.

Zie je..Efficiënt sporten is zo moeilijk nog niet… Succes!

Kracht & Herstel Men

KOOP NU 49,90