0

Spieropbouw : Full Body Workout

Full body workout SUPP24

Dowload hier gratis het schema.

Doel : Spier/krachtopbouw

Gelijk je voeding aanpakken? Bekijk hier een eetschema voor spieropbouw. Wil je uitleg over de oefeningen? Ga naar het YouTube kanaal van SUPP24!

1 RM Test

Bij Kern – Deel 1 (Go Heavy) van het schema kun je eventueel in plaats van het inschatten van het gewicht op basis van lichaamsgewicht ook gebruik maken van de volgende methode. Dit is makkelijk te berekenen, betrouwbaar en prestatie gericht.

Er zijn bepaalde fysieke regels bij Spieropbouw (hypotrofie), Kracht en duur. Bijvoorbeeld :

Kracht: 85% tot 100% van je 1RM max

Spieropbouw: 75% tot 85% van je 1RM max

Spieruithoudingsvermogen: 50% tot 75% 1RM max

De 1RM is het maximale gewicht dat je kunt tillen in een specifieke oefening met 1 herhaling (technisch goed uitgevoerd). Omdat dit gewicht niet precies te meten is, wordt het geschat door middel van de 1RM submaximaal test. Het principe is dat je een gewicht kiest bij een bepaalde oefening en daar het maximale uit haalt (dus zoveel mogelijk herhalingen, tot je niet meer kunt). Door middel van onderstaande tabellen kun je uitrekenen wat je 1RM is.

Herhalingen % van je 1 RM
1 100 %
2-3 95 %
3-4 90 %
4-6 85 %
6-8 80 %
9-11 75 %
12-15 70 %
15-19 65 %
18-24 60 %
24-30 55 %
28-34 50 %
sixpack

Nick van Eijk

Lifestyle blogger / Master Trainer

SUPP24 Ambassador

@nickonthego
Www.nicksblogging.com

Wil jij extra knallen? Bekijk dan onze reeks supplementen gericht op het verbeteren van prestaties en opbouwen van kracht! Makkelijk te gebruiken en je neemt ze overal mee naartoe!

  • BCAA supplement - SUPP24

    BCAA 2/1/1

    2,25
    Koop nu
  • Creatine supplement - SUPP24

    Creatine 5gr (ACTIE)

    2,25
    Koop nu
  • Pre Workout supplement voor mannen - SUPP24

    Pre Workout Men

    2,50
    Koop nu
  • Protein 23gr - supplement voor mannen - SUPP24

    Protein 23 gr Men

    2,50
    Koop nu