Doel stellen voor een fitter lichaam? Dat doe je zo!

Doel stellen voor een fitter lichaam? Dat doe je zo!

Heb je problemen om jezelf te motiveren? Geen probleem, in beide gevallen blijf je een topper, want als je bent begonnen met gezonder eten en sporten dan heb je wel de eerste stap gezet. Nu is het alleen nog zaak om het vol te houden en te blijven knallen! Om je daar bij te helpen wil ik je een aantal tips geven, om je kans van slagen te verhogen. De tips hebben vooral te maken met je mindset, want daar zul je de grootste problemen in ondervinden. Klaar? Let’s go!

Heb je een helder beeld van je doel?

Weet je precies wat je doel is? Of zeg je steeds “Ik wil wat afvallen“? Ken je die reclame van Royal Club? Waarin die kerel zegt “Doe maar een drankje” enz.? Dat ben jij als je geen duidelijk beeld hebt van je doel. Nu zeg ik niet dat je tot in de puntjes moet weten wat je vetpercentage is of je spiermassa, maar waar wil je naar toe werken. Is dat een zichtbare sixpack? Minder lovehandles? Dit is al een stuk concreter dan ‘wat afvallen’.

Ga voor de spiegel staan en kijk eens naar jezelf. Hoe wil je dat jouw lichaam er uit ziet als jij straks vol trots en zelfvertrouwen op het strand loopt? Dat is jouw doel. Daar wil je naar toe. Probeer je doel zo helder mogelijk te krijgen om vertroebeling van je doel in je hoofd te voorkomen.

Denk elke dag aan je doel

Ik merk dat ik veel vragen stel, maar ik wil dat je je dat zelf ook afvraagt. Als je een helder beeld hebt van je doel, denk daar dan ook elke dag aan. Hoe vaak zie je mensen wel niet falen, omdat ze vol enthousiasme beginnen en na een aantal weken alweer helemaal van de baan zijn? Goede voornemens zie je dan ook enorm vaak mislukken.

Neem elke dag een momentje voor jezelf. Bij het ontwaken, als je je ontbijtje aan het naar binnenwerken bent of als je op de fiets naar het werk gaat. Het maakt niet uit, als je maar even een momentje in je hoofd vrijmaakt om aan je doel te denken. Denk aan het gevoel dat jij zal hebben als je je droomlichaam hebt bereikt of grote stappen in de richting daarvan. Zo houd je je elke dag scherp en verlies je je doel niet uit zicht. Je kunt het!

Tip. Elke dag een weegmomentje helpt je om elke dag aan je doel te denken. Hecht niet te veel aan de cijfers op de weegschaal, deze zullen op en neer gaan en dat is niet zo erg. Zolang je gemiddeld maar omlaag blijft gaan in gewicht.

Wil niet alles perfect doen

Perfectie bestaat niet! Daar open ik deze mee. Knoop die maar goed in je oren. En iedereen die zegt dat diegene een perfectionist is is gewoon bang om de volgende stap te nemen. Je hoeft niet elke dag minder te wegen, je hoeft je niet elke dag perfect aan je calorieën te houden en je hoeft je al helemaal niet te schamen in de sportschool. Als je jezelf oplegt dat je alles perfect moet doen, dan ga je gegarandeerd falen. Geef jezelf de ruimte om te vallen en weer op te staan, want daar leer je van. Wees niet te streng voor jezelf!

Blijf genieten!

Bij afvallen denkt iedereen vaak aan ‘honger lijden’, ‘niks meer mogen eten’, kortom een lijdensweg. Als je een beetje up-to-date bent, weet je dat dit een gedachtegang van de vorige eeuw is. Minder energie naar binnenwerken dan dat je verbrand is de oplossing, zo simpel is het. Laat jezelf ook geen honger lijden en zorg dat je ook van je favoriete maaltijden kunt genieten, binnen je voeding. Dan zul je ’s middags maar wat minder kunnen eten, maar daar wordt die pizza ’s avonds wel 2 keer zo lekker van.

Zie je reis naar jouw droomlichaam niet als een lijdensweg. Elke dag zul je nieuwe dingen aan je lichaam ontdekken, hoe het reageert op bepaalde voedingsmiddelen, op bepaald trainingsmethoden, hoe het vocht reguleert enz. Het is allemaal een groot avontuur, dus zorg dat je geniet van dat avontuur. Enjoy!

Zo. Ik hoop dat je nu wat meer inzicht in jezelf hebt gekregen en misschien wat bewuster bezig kunt met jouw droomlichaam. Heel veel succes!

Groetjes,

Robert Devrix – Supp24 Ambassadeur

Bekijk Robert zijn Instagram! of Lees hier meer blogs van Robert. 

Pre Workout Men

KOOP NU 2,50