7 minute workout: Alles wat je er over moet weten

De 7 minute workout is de afgelopen tijd super populair geworden. Zeker nu er nog steeds sprake is van te weinig beweging. Zo is onder andere zitten: ”het nieuwe roken”. Als Nederlanders moeten we veel meer bewegen maar een ”gebrek aan tijd” maakt dit het voor vele onmogelijk.

Hoe kan dit dan beter en nog sneller, dan met de 7 minute workout.

Waarom is de 7 minute workout effectief?

“There’s very good evidence” that high-intensity interval training provides “many of the fitness benefits of prolonged endurance training but in much less time,” says Chris Jordan, the director of exercise physiology at the Human Performance Institute in Orlando (Bron New York Times)

In een aantal onderzoeken laten ze zelfs zien dat een paar minuten trainen met een maximale intensiteit, moleculaire veranderingen in spieren produceert die vergelijkbaar zijn met die van meerdere uren rennen of fietsen.

Intervaltraining vereist echter intervallen; die extreem intense activiteit moet worden vermengd met korte perioden van herstel. Het herstel word gedeeltelijk geleverd door een rustperiode van 10 seconden tussen oefeningen.

De oefeningen moeten snel achter elkaar worden uitgevoerd, met 30 seconden voor elk. Die zeven minuten van de workout zouden in één woord onaangenaam moeten zijn. Het voordeel is wel dat je na zeven minuten klaar bent.

Hoe zit de 7 minute workout in elkaar?

7-minute-workout

  1. Jumping jacks
  2. Wall sits
  3. Push-Up
  4. Abdominal crunch
  5. Step up onto chair
  6. Squat
  7. Tricpes dip on chair
  8. Plank
  9. High knees running in place
  10. Lunge
  11. Pus up and rotation
  12. Side plank

Bij het doen van de oefeningen heb je een stoel, een muur en een timer nodig. Doe elke oefening 30 seconden lang, zo snel mogelijk. Tussen elke oefening zit 10 seconden rust. Op deze manier train je elke spiergroep in je lichaam in slechts enkele minuten.

Werkt het nou echt?

Het doen van de 7 minute workout is effectief, maar je zult er geen kilo’s mee af gaan vallen. Dat doe je wel door een balans te vinden tussen goede beweging en gezonde voeding. Dit laatste is natuurlijk het meest effectieve voor het verliezen van kilo’s. Het trainen is slechts een hulpmiddel om sneller calorieën te verbranden en strakker in je vel te zitten.

Sneller herstellen voor je volgende workout

We beginnen dus met de juiste voeding en genoeg rust tijdens en na de training. Dit is je basis en dit zal je helpen om te herstellen. Daarnaast kun je gebruik maken van supplementen om zo het herstelproces te ondersteunen en te versnellen.

Bij gebruik van SUPP24 Proteïn, zorg je voor het herstel en vernieuwing van weefsel, spieren en botten na de training. De supplementen bevatten gehydrolyseerde eiwitten, dit houdt in dat de eiwitten klein zijn gemaakt. Zo klein, dat deze binnen 15 minuten door de spieren word opgenomen en je daardoor dus minder spierpijn zal hebben. Wil je meer weten over spierherstel? Lees dan hier verder.

Pre Workout Women

KOOP NU 2,50