5 tips om bewuster te eten tijdens de feestdagen

Hang in there fitties en iets minder fitties. Het zijn de laatste loodjes van 2018 en met de feestdagen voor de deur zijn die verleidingen wel heel aantrekkelijk. Is dat erg? Natuurlijk niet.

Kerst en oud en nieuw, niet bepalend voor je doel

De komende feestdagen zijn namelijk niet bepalend voor het behalen van je doel. Wat wel? Vooral wat je daarvoor hebt gedaan en erna gaat doen is van grote invloed op de resultaten die jij wilt behalen. Dus geniet met of zonder mate, maar geniet vooral bewust. Bewust, want daar draait het om.

Wil jij deze kerst en oud en nieuw wat extra letten op de calorieën die je binnenkrijgt? Dan hebben we nog een aantal fijne tips voor je!

Tips voor de feestdagen m.b.t. voeding

  1. Probeer ieder glas alcohol af te wisselen met een glas water.
    Zo drink je de helft minder alcohol tijdens de kerst dan je normaliter zou doen. Wijn, maar ook bier gaat er snel in, maar bevatten veel calorieën.
  2. Neem geen broodjes met kruidenboter.
    Hoewel dit voorafje natuurlijk lekker is om mee te beginnen, zijn het zinloze koolhydraten. Het diner moet immers nog beginnen. Wil je toch iets nemen vooraf, kies dan voor lekkere olijven, een stukje kaas, reepjes groente met een frisse dip etc.
  3. Kies voor groentes en vis in plaats van vet vlees.
    Salades kun je onbeperkt eten, net als alle andere groente. Let goed op vlees en bijgerechten als patat, rijst of pasta. Neem dit met mate.
  4. Eet ieder gerecht wat langzamer op, geniet er bewust van
    Het gevoel van verzadiging komt pas na 20 minuten, dus als je te snel eet, eet je meer dan eigenlijk nodig is. Ook nog eens zonde van de gerechten die nog gaan komen.
  5. Je ogen dragen bij aan de hoeveelheid die je eet. 
    Eet, waar mogelijk, van kleine borden. Zo schep je minder veel op en denken je hersenen dat je sneller vol zit.

Protein 23 gr Men

KOOP NU 2,50